Bizonyítványokkal kapcsolatos információk
Bizonyítványokkal kapcsolatos információk
A bizonyítvány-kiegészítő eligazodást nyújt az OKJ-s szakképesítések között a külföldi munkaadók, illetve iskolák részére, hiszen információt ad a Magyarországon szerzett szakképesítésekről.
A dokumentumot a vizsgaszervező töltheti le, és hitelesített formában (a vizsgaszervező vezetőjének aláírása és az intézmény bélyegzője) adhatja ki, a szakképesítéssel rendelkező kérésére. 2019. január 1-től alapvetően elektronikus dokumentumként, nyomtatott formában csak külön kérésre postai úton kerül kiadásra a vonatkozó jogszabály előírása alapján.
Az EUROPASS bizonyítvány kiállítási díját, valamint az egyéb (járulékos) költségeket a vizsgaszervező intézmény határozza meg, figyelembe véve az ide vonatkozó jogszabályokat, rendelkezéseket, valamint az adott naptári év január 1-jén érvényes kötelező legkisebb munkabért (minimálbért). Német, francia, olasz és spanyol nyelv esetében a kiállítási díja 2025-ben 9 350 Ft/db. Magyar és angol nyelv esetében ingyenes a kiállítás, viszont amennyiben postai úton igényled, 440 Ft-os postai díj kerül felszámításra.
Legegyszerűbben hatvani ügyfélszolgálatunkon, személyesen igényelheted. Amennyiben erre nincs lehetőség.
Az EUROPASS iránti igénylőlapot kérésre e-mailben megküldjük vagy innen letölthető.
Europass igénylőlapA kérelmező az eljárási költséget a megadott bankszámlaszámra utalhatja át, vagy postai úton az erre alkalmas utalványon fizetheti be.
Ezt követően postai úton kell megküldeni a vizsgát szervező intézmény megadott címére a kitöltött kérelmet, valamint a vonatkozó díj befizetésének igazolását (a postai utalvány feladóvényének másolatát vagy az átutalásról szóló igazolást), illetve az OKJ bizonyítvány másolatát.
Amennyiben a bizonyítványban nem a Független Országos Vizsgaközpont Kft. (nyilvántartásba vételi száma: E-000359/2014) szerepel, mint vizsgaszervező, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségen.
Amennyiben a bizonyítványban a Független Országos Vizsgaközpont Kft. (nyilvántartásba vételi száma: E-000359/2014) szerepel, mint vizsgaszervező, kérjük, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek egyikén.
A rendelet 32. § (7) és (8) bekezdése szerint: az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról – kérelemre – a törzslap alapján a vizsgaszervező, illetve ha a vizsgaszervező jogutód nélkül megszűnt vagy a vizsgaszervező iratai megsemmisültek, a kiállító vizsgaszervező székhelye szerint illetékes főjegyző, 2010.01.29-e után kiállított szakképesítő bizonyítványokról a PMKH állít ki bizonyítványmásodlatot a 2011. évi CLXXXVII. 74. §. (5) bekezdése alapján.
Törzslap hiányában a bizonyítvány megszerzését és tartalmát igazoló egyéb okirat (különösen: személyazonosító igazolvány, munkakönyv, munkaügyi nyilvántartás) alapján a vizsgaszervező pótbizonyítványt állít ki.
Mivel a bizonyítvány közokiratnak számít, ezért illetékköteles, melynek összegéről az illetékekről szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 96.§ (6) bekezdése alapján a bizonyítvány ismételt kiállítása illetéket von maga után, melynek mértéke a 2002. évi XLII. tv. 12. számú mellékletének 8. pontja értelmében 3000,-Ft, amelyet a kérelemmel kell benyújtani.
Bármilyen kérdésével kapcsolatosan keresse munkatársainkat az alábbi elérhetőségek egyikén:
2010. január 29-e után kiállított bizonyítványok esetén
Tájékoztatjuk, hogy jogszabályi változások miatt, szakképesítő bizonyítvány másodlatának kiadásához a Pest Megyei Kormányhivatalhoz szükséges fordulnia.
A PMKH Törzslapnyilvántartás elérhetősége
Dávid Anikó
2010. január 29-e előtt kiállított bizonyítványok esetén
A másodlat iránti kérelem értelemszerű kitöltése
3 000 Ft eljárási költség megfizetése
A vizsgaszervező intézmény ügyintézője a kérelmező kérésére a másodlat iránti kérelmet a kérelmező által megadott e-mail címre megküldi.
A kérelmező a 3 000 Ft eljárási költséget a kérelemben szereplő bankszámlaszámra utalhatja át.