Hogyan igényelhetek EUROPASS bizonyítványt?

Az EUROPASS bizonyítvány-kiegészítőt a regisztrált vizsgaszervező töltheti le, és hitelesített formában (a vizsgaszervező vezetőjének aláírása és az intézmény bélyegzője) adhatja ki, a szakképesítéssel rendelkező kérésére.

Az EUROPASS bizonyítvány kiállítási díját, valamint az egyéb (járulékos) költségeket, a vizsgaszervező intézmény határozza meg, figyelembe véve az ide vonatkozó jogszabályokat, rendelkezéseket, valamint, az adott naptári év január 1-jén érvényes kötelező legkisebb munkabért (minimálbért). Így az EUROPASS bizonyítványok kiállítási díja 2018-ban 6 900 Ft/db. Amennyiben postai úton igényled, további 800 Ft-os postai díj kerül felszámításra.

Az igénylő lap értelemszerű kitöltése
6 900 Ft kiállítási díj megfizetése (postai úton történő megrendelés esetén 7 700 Ft)
A szakképesítő bizonyítvány fénymásolatának megküldése

Az EUROPASS iránti igénylő lapot a vizsgaszervező intézmény ügyintézője a kérelmező kérésére az általa megadott e-mail címre megküldi.

A kérelmező a 6 900 Ft eljárási költséget a megadott bankszámlaszámra utalhatja át, vagy postai úton az erre alkalmas utalványon fizetheti be.

A kérelmezőnek a fentiek teljesítését követően postai úton – borítékban – kell megküldenie a vizsgát szervező intézmény lent megadott címére a kitöltött kérelmet, valamint a postai utalvány feladóvényének másolatát (ha a befizetés nem banki átutalással történt), illetve személyesen is igényelheted ügyfélszolgálatunkon.

A bizonyítvány igényléséhez szükséges kérelem innen tölthető le!

Bármilyen kérdésével kapcsolatosan keresse munkatársainkat az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 (37) 540 042 / +36 (30) 700 8999 / info@oktat60.hu / kitti.simonyi@oktat60.hu

Hogyan kérhetek másodlatot a szakképesítő bizonyítványomról?

A szakképesítést igazoló bizonyítványok pótlásáról a komplex szakmai vizsgáztatás szabályairól szóló 315/2013. (VIII. 28.) Korm. rendelet rendelkezik.

49. § (1) Az elveszett vagy megsemmisült bizonyítványról - kérelemre - a szakképzési feladatot ellátó hatóság bizonyítványmásodlatot állít ki a törzslap alapján.

(2) A bizonyítványmásodlat - a névváltozás kivételével - az eredetileg kiadott bizonyítvánnyal mindenben egyező szövegű, tartalmú, kiadása a központi elektronikus nyilvántartásból kinyomtatott nyomtatvánnyal történik.

A bizonyítványmásodlat kiállításáért az illetékekről szóló 1990. XCIII. törvény 94. §-a értelmében 2000 forint illetéket kell fizetni, melyet illetékbélyeggel (a kérelemre ragasztva) vagy utalással is teljesíthetnek.

A szakképesítő bizonyítvány másodlatának kiadásához a Pest Megyei Kormányhivatalhoz szükséges fordulnia.

A PMKH Törzslapnyilvántartás elérhetősége: torzslapnyilvantarto@pest.gov.hu

Freinwald Éva
E-mail: torzslapnyilvantarato@pest.gov.hu
Telefon: +36 (30) 9000 144

Részletes információt ezen a linken találhatsz.

A kérelmezőnek a fentiek teljesítését követően postai úton (borítékban) kell megküldenie a vizsgát szervező intézmény megadott címére a kitöltött kérelmet, a 2 000 Ft-os okmánybélyeget, valamint a postai utalvány feladóvényének másolatát (ha a fizetés nem banki átutalással történt).

A kérelmezőnek a fentiek teljesítését követően postai úton (borítékban) kell megküldenie a vizsgát szervező intézmény lent megadott címére a kitöltött kérelmet, a 2 000 Ft-os okmánybélyeget, valamint a postai utalvány feladóvényének másolatát (ha a fizetés nem banki átutalással történt).

A bizonyítvány igényléséhez szükséges kérelem innen tölthető le!

Bármilyen kérdésével kapcsolatosan keresse munkatársainkat az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 (37) 540 042 / +36 (30) 700 8999 / info@oktat60.hu / kitti.simonyi@oktat60.hu

Ez a weboldal cookie-kat használ. A Bezár gombra kattintva Ön elfogadja ezt. További részletek

Egy EU-s törvény alapján kötelező tájékoztatni a honlap látogatóit, hogy a weboldal cookie-t használ. Ha ezzel Ön nem ért egyet, akkor a böngészője megfelelő beállításait használva tiltsa le a cookie-k tárolását!
Jogi közlemény

Bezárás